جدول تناوبي عناصر آموزش سئو
در ابتداي راه افرادي كه به آموزش سئو علاقهمند ميشوند، بزرگترين مشكل عدم آشنايي با ترمينولوژي رايج در آموزش سئو و درك مفاهيمي است كه بايد با آن سر و كله بزنيد. اگر احساس ميكنيد كه دربارهي آموزش سئو و قدم گذاشتن در اين مسير جدي هستيد بهتر است به فكر مطالعهي يك كتاب، و يا شركت در دورههاي حضوري آموزش سئو و يا حتي يك كارآموزي چند ماهه در اين زمينه باشيد در غير اين صورت، براي آشنايي اوليه، اينترنت ميتواند منبع مناسبي باشد. از جملهي بهترين منابع در اين موضوع ميتوان به وبسايتهايي مثل كورسا و يا معادل داخلي آن، فرادرس و همچنين سايتهاي اشتراك ويدئو مثل يوتيوب و يا آپارات اشاره كرد. در اين وبسايتها شما ميتوانيد محتواهاي با كيفيت و زيادي در زمينهي آموزش سئو كشف كنيد كه ميتوانند ديد مناسبي از موضوع به شما بدهند. در كنار تمام اين موضوعات، بسياري از ارائهدهندگان خدمات سئو، در بلاگهاي داخل و يا خارج از وبسايت خود محتواهايي با مضمون آموزش سئو را قراردادهاند كه با گشت و گذار در آنها مبتوانيد تا حد مناسبي به معلومات خود در اين زمينه اضافه كنيد. يكي از چيزهاي جالبي كه ممكن است در مسير آموزش سئو به آن برخورد كنيد، جدولي به نام جدول تناوبي مؤلفههاي سئو است. شما با ديدن اين جدول و دنبال كردن راهنماييهاي آن و پيشرفت قدم به قدم در خانههاي جدول به طور برنامهريزي شدهاي به معلومات و حتي مهارتهاي سئويي خود بيفزاييد. در شرح اين جدول بايد اشاره كرد كه اين جدول و مشروح آن، فاكتورهاي رنكينگ موتورهاي جستجو را از سطوح ابتدايي تا عميقتر شرح ميدهند. البته اين جدول ميتواند براي متخصصين بهينهسازي موتورهاي جستجو هم راهگشا باشد. در ادامه و در حد حوصلهي محدودي كه اين يادداشت توانايي آن را دارد قصد دارم تنها اولين عنصر از عناصر ابتدايي در جدول آموزش سئو را توضيح دهم. اولين امر، بحث انتخاب زمينهاي است كه در بهينهسازي قصد فعاليت در آن بستر را داريم كه در اينجا، مراد، موتور جستجوي هدف ما است. اگر بخواهيم نحوهي مكانيزم يك موتور جستجو را توضيح دهيم بايد ابتدا دو مفهوم كراولر و الگوريتم را تشريح كنيم. كراولرها نرمافزارهايي هستند كه به صورت پيوسته در حال رصد كردن محتواهاي بارگذاري شده در بستر وب هستند. آن با متنكاوي تحت پروتكلهاي مختلف تحليلهايي را از محتواها ذخيره كرده و دادههاي نيمهپردازش شده را در اختيار برنامههاي اجرا كنندهي الگوريتمها قرار ميدهند. الگوريتمهاي ياد شده در هر موتور جستجو متفاوت است و به همين علت، در موتورهاي جستجو، صفحات اول ليست با يكديگر متفاوت است. گوگل كه بزرگترين، موفقترين و رايجترين هدف در آموزش سئو است، از الگوريتمهاي متفاوتي استفاده ميكند كه برخي از آنها، اعلام عمومي شده و برخي ديگر همچنان محرمانه هستند. اولين الگوريتمي كه گوگل براي ليست كردن و رتبهبندي وبسايتهاي مختلف از آن استفاده كرد، الگوريتم مبتني بر يافتن لينكهاي ارجاعي به يك وبسايت و رتبهبندي سايتها بر اساس تعدد آن بود. در ديگر موتورهاي جستجو، ممكن است الگويتمها متفاوت باشند، اما معمولا با اغماض ميتوان گفت با اجراي متدهاي عادي سئو در وبسايت و براي آن، تا حد خوبي ميتوان رتبهي وبسايت را بهبود بخشيد.
برچسب: آموزش سئو،